söndag 30 maj 2010

Uppgift 13 - Sista uppgiften: Vad jag lärt mig

Medieteknik A har varit en av de roligaste och mest lärorika kurserna jag läst hittills. Delkurserna som jag särskilt uppskattade var Grafisk design och Publicering via Internet. Jag har jobbat en del i Photoshop och Illustrator sedan tidigare men har nu fått en ännu bredare kunskap och har även lärt mig använda InDesign. Eftersom jag gillar att pyssla med fotografering på fritiden kommer jag ha mycket nytta av allt vi lärt oss ang. bildhantering.

Vad gäller web design var det inte varit så svårt att lära sig kodning i html och CSS som jag trodde det skulle vara. Jag kommer ha användning av denna kunskap när jag gör hemsidor för egen bruk och har redan vänner som frågat om jag kan göra hemsidor åt dem.

Då jag upptäckt att IT och internet är ett väldigt roligt och intressant område hoppas jag få användning av mina nya kunskaper i ett framtida arbete.

Tack för en väldigt kul o lärorik kurs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar